dinsdag 27 juli 2010

Een fotoboek aanmaken bij Albelli



Gisteren heb ik mijn eerste fotoboek bij Albelli besteld. Eerst heb ik een selectie gemaakt van ongeveer 800 foto's van onze huwelijksreis naar Venetiƫ. Het was niet gemakkelijk, maar uiteindelijk had ik toch een mooie selectie die eenvoudig opgeladen werd in het programma.

Je kan bij Albelli kiezen voor een manuele invoer van de foto's, of een automatische. De automatische is vooral interessant als je tevreden bent over al je foto's, en ze in de goede volgorde hebt opgeladen. Praktisch is dat je deze kan opladen op naam of op datum (zodat je chronologisch kan werken. Ik koos ervoor alles manueel te doen, omdat ik nu eenmaal een perfectioniste ben :)

De werkomgeving doet sterk denken aan Microsoft Office 2007, compleet met lint en duidelijke iconen. Het was dan ook heel eenvoudig om de foto's te bewerken en tekst toe te voegen. De mogelijkheden van het Albelli programma zijn heel uitgebreid, en vooral de mogelijkheid om de transparentie van je achtergrondfoto aan te passen, is een groot pluspunt.

Na een paar uurtjes was het album picobello in orde, en kon het (verbazend snel) doorgestuurd worden naar Albelli. Benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer het album in de brievenbus valt. Op de website spraken ze van 5 werkdagen, dus vrijdag of ten laatste maandag zou die er moeten zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten